________________________________________________________________________________
“When a team member experienced problems with other colleagues or customers, he was always ready to coach and listen. Johan is one of the most caring persons I've meet.”
Regional Director, North Europe“If you put him in charge of a frontline function like customer service you will experience an increasing customer satisfaction index.”
Regional Director, North Europe
“He has an operational drive which is outstanding.”
Senior Director, North Europe
“He is very committed to both work and colleagues and keeps up spirit in his team by having a delicate feeling for different personalities and their emotions.”
Senior Director, North Europe
“If customer satisfaction would be a profession Johan would have the highest degree.”
Country Manager, Sweden
“As a colleague, I have always found Johan to be focused on finding the right solutions to any given challenge. As a person, Johan has a pleasant and friendly nature that makes him well liked among customers and colleagues.”
Director, Sales of Scandinavia
“I will dedicate a lot of the successful start-up of the new organization to Johan’s work and help.”
Senior Director, Shared Service Centre
"He is good at delegating tasks in the group but at the same time he is always there to back up his employees, if needed. It has been a real pleasure working together with Johan, he will surely be an asset to any company"
Sales Supporter, North Europe
"Johan Färemo was a great manager, who I often compare other managers to. It was a pleasure working for Johan."
Sales Supporter, North Europe
"Han har med sitt ödmjuka och lyssnade ledarskap utvecklat sin avdelning på ett övertygande sätt och var mycket uppskattad av sina medarbetare och kollegor."
Försäljningschef, Region Öresund
"Johan är en positiv chef som vill att alla anställda ska trivas och utvecklas. I sin roll är han mycket stöttande, lyhörd och rättvis."
Kundansvarig, Region Öresund
"En bra teammedlem i ledningsgruppen och är alltid närvarande med synpunkter och bra uppslag. Dessutom bra coach med sina medarbetare."
Regionchef, Region Öresund
"Även om vi bara hann jobba ihop en kort tid så upplevde jag dig som en fantastisk människa, en bra chef med en enorm omsorg om oss och väldigt förtroendeingivande."
Kundtjänstmedarbetare, Malmö
"Du har varit väldigt omtyckt och respekterad och jag hoppas att du snart finner en ny plats att visa ditt kunnande och engagemang."
Chefskollega, Malmö
Johan levererar på sitt uppdrag inom internkommunikation med stort engagemang, proaktivitet och hög professionalism. Genom veckovisa avstämningar i kommunikationsgruppen samlar vi oss kring viktiga frågor och planen framåt och Johan är ofta den i gruppen som driver på och ser till att vi får ut viktig information och förbättrar hur vi kommunicerar.
Vi jobbar ju ihop med vår internkommunikation. Du är alltid på hugget, engagerad och ser mer lösningar än problem. Du gör snabba och proffsiga publiceringar och är för ordning och reda. Du är en mycket trevlig kollega och jag är glad att jag har förmånen att få jobba med dig.
Kollega internkommunikation
Johan har ett gediget kundfokus som är ytterst värdefullt och stor tillgång för Telia. Inom CX core team bidrar Johan kontinuerligt med insikter kring kunder, kundfokus, ledarskap och kommunikation. Jag uppfattar Johan som en ytterst kompetent kollega som har nära till att hjälpa den som behöver support. I tillägg till ovanstående så är Johan mycket kunnig i digital kommunikation och gör dessutom väldigt snygga layouter på vårt Intranät. Ett nöje att jobba med Johan!
Kollega kundupplevelseprogram
Jag uppskattar ditt bidrag i CX. Du säkerställer att vi konsekvent använder de upparbetade kommunikationsforum som vi har inom Infra. Det är dessutom du som får det att hända och är den som konkret tar fram och lägger upp t ex artiklar. Du är också aktiv i vad vi bör jobba med, hur det vi gör uppfattas och vad vi kan utveckla.
Det jag gillar är att du alltid håller vad du lovar (vilket faktiskt är rätt sällsynt). Du bidrar också till det öppna arbetsklimat som vi har i teamet genom att uttrycka det du tycker och tänker, att lyssna in andras input och att hjälpa till att driva frågor vidare.
Kollega kundupplevelseprogram