________________________________________________________________________________
2014- Ledare Nätcenter

Skanova AB
Malmö
Ansvarig för Skanova Nätcenter, en servicefunktion för privatpersoner, mark- och skogsägare, entreprenörer och andra intressenter som vill komma i kontakt med oss på Skanova.
Vi jobbar med Skanovas driftsatta nät över hela Sverige.
Vi är 15 medarbetare (12 i Malmö och 3 i Örebro) som hanterar:
• anmälan av synliga skador på kablar
• anmälan av skadad teleutrustning såsom stolpar, plintar och skåp
• beställning av tillfällig nedläggning av telekabel vid exempelvis trädfällning
• önskemål om flytt av vår teleanläggning
• utbyggnad av kopparnät
Vi tar emot ca 90.000 ärenden årligen varav ca 30.000 blir serviceuppdrag i fält för våra tekniker.
Vi jobbar ständigt med att förbättra vår verksamhet. Goda exempel på detta är vår app Skanova Skadeanmälan (Google Play och iTunes App Store) samt vårt helt egenutvecklad webgränssnitt NÄS,
Nätcenter Ärende System.
Under 2016 svarade 89,4% av våra kunder att de var "NÖJDA" eller "MYCKET NÖJDA" med vår service.
2017 har vi sviten 92, 92, 92, 92, 91, 91, 91, 90 och 93!!
Läs gärna mer om vår verksamhet här: skanova.se/Privatpersoner
________________________________________________________________________________

Phonera Företag AB
Malmö
Jag ledde Kundtjänst och Teknisk Support med direkt personalansvar för 17 personer på
huvudkontoret i Malmö och för tre personer på ett lokalkontor i Göteborg.
Vi hanterade ca 700 kundärenden per dag i ett högt arbetstempo vilket ställde stora krav
på min förmåga att resursplanera, motivera och stötta. Den uttalade huvuduppgiften var
att skapa en än mer kundorienterad organisation och det blev därför min prioritet under
min korta sejour ombord (även om rollen som Operativ Chef också omfattade funktions-
ansvar för företagets Kundvårdsgrupp och IT-avdelning).
________________________________________________________________________________
2010-2012 Chef Kundrelationer

Skanska Nya Hem AB Öresund
Malmö
Jag var funktionschef för företagets kundansvariggrupp bestående av fem medarbetare
på kontor i Malmö, Lund och Helsingborg. Vår avdelning ansvarade för all kundkontakt
från tecknande av bindande kontrakt fram till överlämning av färdigställd bostad, vilket
ofta omfattade en period om två år med varje kund.
________________________________________________________________________________

Bang & Olufsen a/s
Struer
Jag implementerade rutiner, utbildade och motiverade en grupp om 25 personer i samband
med uppstart av en ny stor Europeisk serviceenhet för orderhantering, logistik, produktsupport
och ekonomi. Coach för både medarbetare och ledningsgrupp.
________________________________________________________________________________

Bang & Olufsen Svenska AB
Göteborg
Bang & Olufsen Denmark a/s
Köpenhamn
1994 etablerade jag en helt ny kundtjänst för Bang & Olufsen Svenska AB i Göteborg.
Jag rekryterade fem nya medarbetare och under sex år var jag operativt ansvarig för all
order- och logistikhantering till de svenska återförsäljarna.
2000 utsågs jag till chef för Bang & Olufsens nystartade supportfunktion i Köpenhamn.
Mitt ansvar utökades till att också omfatta länderna Danmark, Norge, Finland, Polen, Lettland,
Estland och Litauen. Jag ledde avdelningen under nio år och var chef för 4-6 personer.
_______________________________________________________________________________
Utbildning
2012 Berghs school of communication ■ Att skriva kommunikativt (2 d)
2011 Prevent ■ Chefsutbildning Arbetsmiljö (2d)
2011 coach2coach academy ■ Ledarskapsutbildning med Kjell Enhager (9 d)
2010 Mindset ■ Ledarskap och kommunikation (4 d)
2010 Novo Utbildning AB ■ Entreprenadjuridik steg I och II (4 d)
2010 Sveriges Byggindustrier ■ Konsumententreprenader (1 d)
2008 Business Danmark ■ Stresshantering (4 d)
1995 Bang & Olufsen ■ Integrated Management ledarskapsprogram (4 v)
1986 Svenska Seglarförbundet ■ Steg 3 utbildad tränare, Steg 1 utbildad instruktör
1987 Nya Elementars Gymnasium ■ 3-årig samhällsvetenskaplig linje
2011 Prevent ■ Chefsutbildning Arbetsmiljö (2d)
2011 coach2coach academy ■ Ledarskapsutbildning med Kjell Enhager (9 d)
2010 Mindset ■ Ledarskap och kommunikation (4 d)
2010 Novo Utbildning AB ■ Entreprenadjuridik steg I och II (4 d)
2010 Sveriges Byggindustrier ■ Konsumententreprenader (1 d)
2008 Business Danmark ■ Stresshantering (4 d)
1995 Bang & Olufsen ■ Integrated Management ledarskapsprogram (4 v)
1986 Svenska Seglarförbundet ■ Steg 3 utbildad tränare, Steg 1 utbildad instruktör
1987 Nya Elementars Gymnasium ■ 3-årig samhällsvetenskaplig linje
Ledarskapsmeriter
Ledningsgrupp ■ Skanova AB
Ledningsgrupp ■ Phonera Företag AB
Ledningsgrupp ■ Skanska Nya Hem AB region Öresund
Ledningsgrupp ■ Funktionen KUND Skanska Nya Hem AB Sverige
Ledningsgrupp ■ Bang & Olufsen Denmark a/s
Styrelseledamot/medarbetarrepresentant ■ Bang & Olufsen Svenska AB
Styrelseledamot ■ MAI Malmö Allmänna Idrottsförening
Ammunitionsplutonsbefäl ■ A8 i Boden
Förtroendevald kompaniassistent ■ A8 i Boden
Elittränare ■ Stockholms Seglarförbund
Instruktör ■ Båtägarskolan, Båtklubben Färingarna och Ekerö BK
Ideellt arbete
Engagerad i Mentor som stöd för ungdomar
Funktionär MAI, Friidrott och löptävlingar
Föräldragruppen MF19, Malmö Fäktklubb
Nattvandring.nu Bunkeflostrand
Språk
Svenska ■ flytande i tal och skrift (modersmål)
Engelska ■ god i tal och grundläggande i skrift
Danska ■ god förståelse
IT-vana
Mycket god ■ MS Office, Internet, Sociala Medier, SAP, Navision, Lotus Notes, Oracle med fler
Referenser
Lämnas gärna på begäran ■ Se även fliken Sagt om mig

Personligt
Född 1968, skild, två barn (födda 1998 och 2001)
B-körkort
Fritidsintressen; Skidåkning, Resor, Segling, Löpträning och motionslopp.